yoshiki_hori’s blog

ミュージカル マチルダ(Matilda the Musical Songs)の全ナンバー邦訳に取り組みます。作品への理解を主目的に直訳意訳補足主観が盛り沢山。どうしてもわからないところは誤魔化してます。明らかな誤訳はご指摘ください。英語歌詞は→https://www.themusicallyrics.com/m/244-matilda-musical-lyrics.htmlより

【和訳 ミュージカル マチルダ(Matilda the Musical Songs)】11 I'm Here


Matilda - I'm Here


Matilda The Musical - I'm Here - Lyrics!! (HD)

 

(Performs - Matilda, Escapologist)

[Interlude]

Don't cry.
I am here, little girl.
Please don't cry.
Dry your eyes.
Wipe away your tears, little girl.
Forgive me.
I didn't mean to desert you.
Don't cry, little girl.
Nothing can hurt you.
You've nothing to fear.
I'm here.

泣くな
私はここにいる
泣くな娘よ
涙を拭いて
その涙を拭って
私を許せ
見捨てるつもりなんてなかった
泣くな
誰もお前を傷つけやしない
恐れることはない
私はここにいる

 

[Interlude]

 

Don't cry, Daddy.
I'm all right, Daddy.
Please don't cry.
Here, let me wipe away your tears.
Daddy, forgive me.
I didn't want to upset you.
Please, Daddy, don't cry.
I'll be all right.
With you by my side,
I have nothing to fear.
You're here.

泣かないでパパ
わたしは大丈夫、パパ
どうかなかないで
さあ、わたしに涙を吹かせて
パパ、わたしを許して
そんな狼狽させるつもりはなかったの
どうかパパ、泣かないで
私は大丈夫だから
あなたがそばにいてくれる
わたしに怖いものなんてない
あなたがここにいる


Don't cry.

泣かないで


Don't cry, Daddy.

泣かないで


Please don't cry. I am here, little girl.

泣くな。私はここにいる、娘よ


I'm all right, Daddy.

大丈夫よパパ


Please don't cry.

泣かないで


Please don't cry. / Dry your eyes.
Here, let me wipe away your tears. / Wipe away your tears, little girl.

泣かないで/涙を拭いて
さあ、わたしに涙を拭かせて/涙を拭こう、娘よ


Forgive me.

私を許して


Daddy, forgive me.

パパ、私を許して


I didn't mean to desert you

見捨てるつもりなってなかった


I didn't want to upset you.

狼狽させるつもりなんてなかった


Please, Daddy, don't cry. / Don't cry, little girl.

お願いパパ、泣かないで/泣くな娘よ


I'll be all right.

私は大丈夫


With you by my side, I have nothing to fear. / Nothing can hurt you. You've nothing to fear.
You're here. / I'm Here.

わたしのそばにあなたがいる。恐れるものはなにもない/誰もお前を傷つけない。恐れることはない

[Interlude]